گزارش جدید حاکی از آن است که بازی‌های قدیمی‌تر مانند Fortnite بیش از ۶۰ درصد از زمان بازی را تشکیل می‌دهند

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بازی‌هایی که حداقل شش سال طول می‌کشند، بیش از ۶۰ درصد زمان بازی را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند.

دومین گزارش سالانه بازی های رایانه ای و کنسولی Newzoo شامل داده‌های تجزیه و تحلیل روندهای بازیکنان، برجسته کردن چگونگی کاهش زمان بازی و تمرکز بر تعداد کمتری از بازی‌ها.

خدمات زنده و بازی‌های سندباکس بر اساس کاربران فعال ماهانه در سال ۲۰۲۳ بر زمان پخش کننده غالب هستند. قابل ذکر است که برترین بازی در همه پلتفرم‌های اصلی Fortnite بود.

پخش خبر: اگر لاریان بازی Baldur's Gate 4 را نسازد، کدام توسعه دهنده ممکن است؟در یوتیوب تماشا کنید

با تجزیه و تحلیل درصد کل ساعت‌های صرف شده روی بازی‌ها بر اساس تاریخ انتشار، ۶۱ درصد از کل ساعت‌ها صرف بازی‌های ۶ ساله و بیشتر شده است. نسخه های جدیدتر (زیر سه سال) ۲۳ درصد از مواقع را تشکیل می دهند.

در واقع، پنج بازی قدیمی برتر بیش از ۲۵ درصد از کل زمان پخش را به خود اختصاص دادند: این بازی Fortnite، Roblox، League of Legends، Minecraft و GTA 5 است.

میانگین زمان پخش، فهرست شده بر اساس سه ماهه، از سه ماهه اول ۲۰۲۱ ۲۶ درصد کاهش یافته است. این تا حدودی پس از رونق همه گیر پیش بینی می شود، اما حتی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ علیرغم فصل تعطیلات نتوانست رشد را به همراه داشته باشد.

این گزارش ۱۰ بازی برتر را در رایانه های شخصی، پلی استیشن، ایکس باکس و سوییچ بر اساس میانگین میانگین ماهانه کاربران (MAU) رتبه بندی می کند. برای رایانه های شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس، مواردی مانند Fortnite، Roblox، Minecraft، Call of Duty و GTA 5 همگی دارای ویژگی هستند.

در سوییچ، این لیست عمدتاً انحصاری های نینتندو مانند زلدا، ماریو و پوکمون است، اگرچه Fortnite شماره یک است. Fall Guys، شاید در کمال تعجب، نیز گنجانده شده است.


گزارش جدید حاکی از آن است که بازی‌های قدیمی‌تر مانند Fortnite بیش از ۶۰ درصد از زمان بازی را تشکیل می‌دهند
اعتبار تصویر: نیوزو

به طور خلاصه، این بدان معناست که رقابت بین بازی‌های جدید شدید است زیرا بازیکنان زمان کمتری را برای بازی صرف می‌کنند و عمدتاً روی بازی‌های قدیمی‌تر و شناخته‌شده‌ی سرویس زنده تمرکز می‌کنند. بازی‌های جدید در سال ۲۰۲۳ تنها ۸ درصد از کل زمان پخش را به خود اختصاص دادند و Diablo 4 در صدر قرار گرفت.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که فرصت‌های رشد بازیکنان جدید در سال‌های آینده در هر دو رایانه و کنسول کاهش خواهد یافت.

تام ویژمن، تحلیلگر ارشد Newzoo، پیش‌بینی کرد: «سال گذشته شاهد بسیاری از بازی‌های مورد انتظار و با تاخیر بودیم که به زمین آمدند، در حالی که اخراج‌های قابل توجهی بر صنعت سایه انداخته بود. “بازار پس از یک افت جزئی در سال ۲۰۲۲ بهبود یافت، اما رشد واقعاً قابل توجهی هنوز در افق فوری نیست. زمان پخش در سال ۲۰۲۴ رو به کاهش است و ادغام بازار چشم ها و پول نقد بیشتری را به دست بازی ها و استودیوهای کمتری سوق می دهد. “

این همه در راستای گزارش های دیگر، از جمله نظرات فیل اسپنسر، رئیس مایکروسافت گیمینگ بیش از یک “عدم رشد” کلی برای صنعت بازی، که منجر به اخراج دسته جمعی نه تنها در مایکروسافت ولی در کل صنعت.

همچنین توضیح می دهد که چرا شرکت ها همچنان به دنبال موفقیت بازی های خدمات زنده هستند. سونی، به ویژه، قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد بیش از ۱۰ بازی جدید خدمات زنده را راه اندازی کند، اگرچه در نوامبر سال گذشته تایید کرد تعداد بازی‌های خدماتی زنده که قرار است تا مارس ۲۰۲۶ منتشر شوند از ۱۲ به ۶ نصف شده است.

سال گذشته نیز گزارش شد که محور سونی به بازی های خدماتی زنده “ممکن است به روشی که جیم رایان زمانی امیدوار بود پرداخت نکند.” رایان این هفته شرکت را ترک کرد برای شروع بازنشستگی

Fortnite در سال گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرد با بزرگترین تعداد بازیکن همزمان خود تا کنون پس از بازگشت نقشه اصلی خود.


منبع: https://www.eurogamer.net/older-games-like-fortnite-account-for-over-60-of-playtime-new-report-suggests?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *