گزارش می‌گوید برچسب‌های تراشه‌های هوش مصنوعی می‌توانند با جاسوسی کشورهای متخاصم مبارزه کنند

برچسب‌ها روی تراشه‌ها و ثبت جهانی مکان‌های آن‌ها می‌تواند خطرات را کاهش دهد هوش مصنوعی کارشناسان می گویند جاسوسی توسط کشورهای متخاصم.

این پیشنهادها در گزارش جدیدی در مورد ایمنی هوش مصنوعی ارائه شده است که خواستار مقررات قوی‌تری در این زمینه است سخت افزار.

سه مؤسسه دانشگاه کمبریج در کنار OpenAI و جامعه تحقیقاتی GovAI این مقاله را رهبری کردند. آنها می ترسند که دولت ها خطرات محاسبات را نادیده می گیرند که می تواند فاجعه ایجاد کند.

بدون حفاظت شدیدتر، آنها هشدار می‌دهند که هوش مصنوعی می‌تواند نظارت انبوه، جنگ اطلاعاتی، بی‌ثباتی بین‌المللی و حتی انقراض انسان‌ها را افزایش دهد.

گزارش می‌گوید برچسب‌های تراشه‌های هوش مصنوعی می‌توانند با جاسوسی کشورهای متخاصم مبارزه کنند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

دولت ها به خوبی از این خطرات آگاه هستند، اما تدابیر حفاظتی آنها عمدتاً بر نرم افزار متمرکز است. تیم کمبریج از تغییر اولویت ها حمایت می کند.

هایدن بلفیلد، یکی از نویسندگان این گزارش، اشاره کرد که داده ها و الگوریتم ها “نامشهود هستند و کنترل آنها دشوار است.” در مقابل، سخت افزار قابل تشخیص، حذف و اندازه گیری است. همچنین از طریق یک زنجیره تامین بسیار متمرکز تولید می شود.

این ویژگی ها، محاسبات را اهرم خوبی برای تنظیم می کند.

بلفیلد در بیانیه‌ای گفت: «سخت‌افزار محاسباتی قابل مشاهده است، قابل اندازه‌گیری است و ماهیت فیزیکی آن به این معنی است که می‌توان محدودیت‌هایی را به گونه‌ای اعمال کرد که به زودی با عناصر مجازی بیشتر هوش مصنوعی تقریباً غیرممکن خواهد بود.

نرده های محافظ جدید برای تراشه های هوش مصنوعی

دولت ها سعی کرده اند با تحمیل، قدرت هوش مصنوعی کشورهای رقیب را محدود کنند کنترل صادرات روی نیمه هادی ها

این اقدامات الف پاسخ مختلط. حامیان می گویند که آنها در کوتاه مدت موثر هستند، اما منتقدان استدلال می کنند که باعث آسیب اقتصادی می شوند و در نهایت مخالفان را جمع می کنند.

در این گزارش چندین محدودیت جایگزین ارائه شده است. یکی است افزودن یک شناسه منحصر به فرد به هر تراشه، که جاسوسی و قاچاق تراشه را کاهش می دهد.

برای تقویت این برچسب ها، یک بین المللی رجیستری می‌تواند جریان تراشه‌های مقصد ابررایانه‌های هوش مصنوعی را ردیابی کند.

تمام تراشه تولیدکنندگان و فروشندگان باید هر انتقال و محاسبه را گزارش کنند تحت کنترل توسط هر ایالت و شرکت. منظم ممیزی اطمینان حاصل می کند که سوابق دقیق باقی می مانند.

بلفیلد گفت: «دولت‌ها در حال حاضر بسیاری از تراکنش‌های اقتصادی را دنبال می‌کنند، بنابراین افزایش نظارت بر کالایی به اندازه یک تراشه هوش مصنوعی پیشرفته، منطقی است.

در کنار برچسب ها و رجیستری، این گزارش پیشنهاد می کند برای محدود کردن تراشه‌های هوش مصنوعی و «سوئیچ‌های هوشمند» برای پایان دادن به استفاده خطرناک، «کلاه‌های محاسباتی».

این پیشنهادات در بحبوحه رونق در بازار تراشه ها می آیند. تنها در چند روز گذشته Nvidia از آمازون پیشی گرفت در ارزش بازار، در حالی که سهام در آرم طراح نیمه هادی ها افزایش یافت بیش از ۵۰%.

بنابراین، هر گونه اقدامات ایمنی رادیکال ممکن است به سختی از دولت ها حمایت شرکت ها را کسب کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/artificial-intelligence-safety-report-ai-chips-hardware

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *