Tales of Kenzera: Zau قلب دارد که چرخش خود را در مترویدوانیا افزایش دهد

“بابا… کمکم کن بابا… بهت نیاز دارم بابا….” اینطور می‌گوید قهرمان داستان Zau در ابتدای Tales of Kenzera، صدایش می‌لرزد. این صدای ابوبکر سلیم (Assassin’s Creed: Origins) است که استودیو Surgent را برای ساخت این بازی تأسیس کرد، زیرا او با از دست دادن پدر خود مقابله می کند.

وقتی این کلمات را می گوید، احساس نمی کند که دارد بازی می کند.

این مزیت خام و شخصی است که Tales of Kenzera را از هجوم معمول مترویدوانیاهای مستقل بالاتر می برد. رونمایی از بازی در مراسم The Game Awards سال گذشته یکی از خاطره انگیزترین لحظات نمایش بود زیرا سلیم داستان تلخ بازی کردن با پدرش را به اشتراک گذاشت. این تاریخچه شخصی با بازی است که الهام گرفته از Tales of Kenzera و رابطه پدر و پسری موازی آن است. پخش نسخه نمایشی به عنوان بخشی از Steam Next Fest یک تجربه خیره کننده است.

زائو لقب یک شمن است که می تواند از نقاب ماه و خورشید برای توانایی های بزرگ استفاده کند. اما، همانطور که خودش اشاره می کند، “شمن چگونه وظایف خود را انجام می دهد، در حالی که او نیاز به شفا دارد؟” و بنابراین او کالونگا، خدای مرگ را احضار می کند و عهد می بندد که سه روح بزرگ را برای بازپس گیری روح پدرش شبانی کند.

زائو غمگین و در عین حال سرسخت است و صرفاً به خاطر عشق به باباش در خطر است. در همین حال، کالونگا یک خدای شگفت‌آور دلسوز است که زائو را در جستجوی خود راهنمایی می‌کند – او چیزی شبیه یک شخصیت پدری است که زائو را به خاطر بی‌احتیاطی‌اش سرزنش می‌کند، او را هل می‌دهد و زیر سوال می‌برد، و همچنین شوخی‌های طنز ارائه می‌کند.

فقط از نسخه نمایشی مشخص است که این رابطه صادقانه و تاثیرگذار پدر و پسر قلب بازی است و از تجربه عمیق شخصی سلیم نشات می گیرد و شخصیت پردازی صمیمی را با یک جست و جوی بزرگ همراه می کند. من مشتاقانه منتظر رشد Zau با یا بدون راهنمایی Kalunga هستم.


Tales of Kenzera: Zau قلب دارد که چرخش خود را در مترویدوانیا افزایش دهد


Tales of Kenzera: اسکرین شات Zau نشان می دهد که Zau با پدرش در بیرون در میان درختان شکل گرفته و آسمان بنفش درخشان صحبت می کند.

اعتبار تصویر: EA

فراتر از آن، این داستان ساده و مستحکم است، زیرا Zau دو بار می‌پرد و راه خود را در محیط‌های مضمون طی می‌کند. این Ori و Hollow Knight هستند – الهام‌های بسیار خوبی، صادقانه بگوییم – از طریق افرو-فانتزی. و آن نقاب های فوق الذکر در طول نبرد به کار می روند. با استفاده از ماسک ماه، Zau می تواند مانند یک تپانچه، انفجارهای جادویی شلیک کند، در حالی که ماسک خورشید ضربه های غوغایی قدرتمندی را ارائه می دهد. بنابراین، نبردها دارای استراتژی هستند، زیرا Zau بین ماسک‌ها تعویض می‌کند، پشت سر دشمنان شیرجه می‌زند و از طریق حملات ویژه، انفجارهای قدرت را به راه می‌اندازد. روان و رضایت بخش است، با فضایی برای سختی بالاتر در ادامه بازی – متاسفانه نسخه ی نمایشی شامل هیچ رئیسی نمی شود، اما من امیدوارم که بازی کامل شامل برخی از چالش های وحشیانه، متمایز و خلاقانه مناسب باشد.

هر مترویدوانیا که ارزش نمکش را داشته باشد، نیازمند برخی توانایی‌های منحصربه‌فرد است و Tales of Kenzera نیز این پتانسیل را دارد. نسخه ی نمایشی فقط شامل یک مورد است، اما به Zau اجازه می دهد تا رودخانه ها و آبشارها را یخ بزند تا مسیرهای جدید و امکان پرش از دیوار را فراهم کند – به درستی او در امتداد رودخانه ای زیرزمینی جاروب شده است و باید راهی برای فرار پیدا کند. من مطمئناً شیفته این هستم که ببینم چه قدرت‌های دیگری در راه هستند و چگونه آنها را در فولکلور آفریقایی الهام گرفته از بانتو و فضای اساطیری قرار می‌دهند. این است که بازی را بیشتر می‌کند و زیبایی‌شناسی تازه‌ای را ارائه می‌کند که به ندرت در بازی دیده می‌شود، که زیربنای آن اصالت و احساسات خام است.

پوشش بیشتر Next Fest: یان نمونه‌های نمایشی جدید VR را می‌گیرد.در یوتیوب تماشا کنید

آیا سال ۲۰۲۴ می تواند سال مترویدوانیاهای بزرگ باشد؟ فقط فوریه است و ما قبلاً شاهزاده ایرانی: تاج گمشده و اولتروس را داشته ایم (به علاوه چشم انداز وسوسه انگیز – زمزمه کن – Silksong). به نظر می رسد Tales of Kenzera به خوبی جای گرفته است.

این قطعه بخشی از Wishlisted است، مجموعه‌ای یک هفته‌ای در Eurogamer که برخی از بازی‌های مورد علاقه ما را در فوریه ۲۰۲۴ Steam Next Fest پوشش می‌دهد. شما می توانید تمام قطعات دیگر از مجموعه ما را بخوانید مرکز مورد علاقه.


منبع: https://www.eurogamer.net/tales-of-kenzera-zau-has-the-heart-to-heighten-its-spin-on-the-metroidvania?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *