گوگل چت ربات Bard AI خود را به نام Gemini تغییر نام داد که اکنون اپلیکیشن اندرویدی خود را دارد

همانطور که مایکروسافت نام بینگ چت را به آن تغییر داد گوگل برای یکسان کردن برندسازی هوش مصنوعی خود، همین کار را با هوش مصنوعی Bard و Duet انجام می‌دهد. خدمات بعد از . تغییر نام . گوگل همچنین یک برنامه اختصاصی اندروید Gemini را در کنار نسخه پولی چت بات که قابلیت های پیشرفته تری دارد، معرفی کرده است.

"بارد بهترین راه برای مردم بوده است تا مستقیماً توانمندترین مدل های ما را تجربه کنند." ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل . "برای انعکاس فناوری پیشرفته در هسته خود، بارد اکنون به سادگی Gemini نامیده می شود. این برنامه به ۴۰ زبان در وب در دسترس است و به یک برنامه جدید Gemini در اندروید و در برنامه Google در iOS می آید."

کسانی که برنامه اندروید Gemini را دانلود می کنند، می توانند در واقع جایگزین دستیار گوگل به عنوان دستیار پیش فرض دستگاه خود شوند. بنابراین، هنگامی که برای مدت طولانی دکمه هوم را فشار می دهید یا تلفظ می کنید "هی گوگل،" تلفن یا رایانه لوحی شما می تواند به جای دستیار، Gemini را فعال کند. همچنین می‌توانید با انتخاب کردن از طریق «دستیار» این تغییر را ایجاد کنید.

با انجام این کار یک پوشش مکالمه جدید در صفحه نمایش شما فعال می شود. همراه با دسترسی سریع به Gemini، روکش پیشنهادات متنی، مانند توانایی ایجاد توضیح برای عکسی که به تازگی گرفته‌اید یا درخواست اطلاعات بیشتر درباره مقاله‌ای که روی صفحه نمایش شما است، ارائه می‌دهد.

همچنین می‌توانید از طریق برنامه Gemini به ویژگی‌های رایج دستیار، از برقراری تماس و تنظیم تایمر گرفته تا کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند، دسترسی داشته باشید. گوگل گفته است که در آینده عملکردهای دستیار بیشتری را برای Gemini خواهد آورد. این مطمئناً باعث می‌شود که به نظر برسد که گوگل دستیار را به نفع Gemini کنار می‌گذارد. این برنامه همچنین شامل دسترسی به Gemini Advanced است (در یک لحظه بیشتر در مورد آن).

در مورد iOS، در حال حاضر برنامه جداگانه Gemini وجود نخواهد داشت. در عوض، می‌توانید از طریق برنامه Google با ضربه زدن روی دکمه Gemini به آن دسترسی داشته باشید.

Gemini از امروز برای اندروید و iOS به زبان انگلیسی در ایالات متحده در دسترس است. هفته آینده، گوگل شروع به ارائه دسترسی به چت بات در زبان های بیشتر به زبان انگلیسی و همچنین ژاپنی و کره ای خواهد کرد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، Gemini در حال آمدن به کشورها و زبان های بیشتری است.

علاوه بر این، گوگل از طریق Gemini Advanced دسترسی به آنچه که بزرگترین و تواناترین مدل هوش مصنوعی خود یعنی Ultra 1.0 است را باز می کند. این شرکت ادعا می‌کند که این می‌تواند مکالمات طولانی‌تر و عمیق‌تری با قابلیت یادآوری متن از چت‌های قبلی داشته باشد. می گوید Gemini Advanced "در کارهای بسیار پیچیده مانند کدنویسی، استدلال منطقی، پیروی از دستورالعمل‌های ظریف و همکاری در پروژه‌های خلاق به مراتب توانایی بیشتری دارد."

Gemini Advanced اکنون به زبان انگلیسی در ۱۵۰ کشور و منطقه در دسترس است. برای دسترسی به آن، باید در مورد جدید ثبت نام کنید . این ۲۰ دلار در ماه هزینه دارد – – پس از یک دوره آزمایشی رایگان دو ماهه. همراه با Gemini Advanced، این اشتراک شامل همه چیز از Google One Premium Plan، از جمله ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و . مشترکین همچنین می توانند در آینده نزدیک از Gemini در برنامه هایی مانند Gmail، Docs، Slides و Sheets استفاده کنند (این جایگزین می شود ).

نکته قابل توجه، گوگل می گوید که در هنگام ساخت Gemini Advanced و سایر محصولات هوش مصنوعی به دنبال کاهش نگرانی هایی مانند سوگیری و محتوای ناایمن بوده است. این شرکت می گوید انجام شده است "اعتماد و بررسی های ایمنی گسترده، از جمله تیم قرمز خارجی" (یعنی آزمایش توسط هکرهای اخلاقی شخص ثالث) در Gemini Advanced قبلا با یادگیری تقویتی و تنظیم دقیق.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-rebrands-its-bard-ai-chatbot-as-gemini-which-now-has-its-own-android-app-151303210.html ظاهر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/google-rebrands-its-bard-ai-chatbot-as-gemini-which-now-has-its-own-android-app-151303210.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *