۱X، استارت آپ روباتیک با حمایت OpenAI، ۱۰۰ میلیون دلار بودجه دریافت می کند

۱X، استارت آپ روباتیک با حمایت OpenAI، ۱۰۰ میلیون دلار بودجه دریافت می کند

در ۱۰ ژانویه به رهبران سانفرانسیسکو بپیوندید تا یک شب منحصر به فرد شبکه، بینش و گفتگو داشته باشید. درخواست دعوت اینجا.


فن آوری های ۱X، یک استارت‌آپ روباتیک نروژی که توسط OpenAI پشتیبانی می‌شود، امروز اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار در دور سری B سرمایه خود از فهرست بلندبالایی از نام‌های بزرگ دیگر از جمله سامسونگ جمع‌آوری کرده است.

سرمایه گذاری از EQT Ventures با مشارکت Samsung NEXT، گروه Nistad و حامیان فعلی شرکت Sandwater و Skagerak Capital انجام می شود. ۱

X گفت که قصد دارد از سرمایه برای حمایت از مشتریان سازمانی فعلی خود استفاده کند و اندروید دوپا جدید خود “NEO” را وارد بازار کند.

در نهایت، این شرکت امیدوار است که ربات‌های انسان‌نما در کنار انسان‌ها کار کنند تا به جامعه کمک کنند و به تقاضای رو به رشد نیروی کار در جهان کمک کنند.

رویداد VB

تور AI Impact Tour

رسیدن به یک طرح مدیریتی هوش مصنوعی – برای رویداد ۱۰ ژانویه دعوت نامه درخواست کنید.

بیشتر بدانید

با این حال، با توجه به اینکه ربات‌های دوپا مدت زیادی است که وجود داشته‌اند، از جمله ربات‌های بازیکنانی که جیب‌های عمیقی دارند، سواری آسانی نخواهد بود. با پیشرفت های جدید هوش مصنوعی بهتر می شود.

۱X چه چیزی با روبات‌های هوش مصنوعی ارائه می‌کند؟

۱X Technologies که ده سال پیش توسط Bernt Øivind Børnich تأسیس شد، با نام Halodi Robotics شروع به ساخت ربات‌های همه منظوره برای انجام کارهای سنگین کرد.

طی سال‌ها، این شرکت فناوری خود را توسعه داد، از جمله بالاترین سروو موتور درایو گشتاور به وزن در جهان برای تقلید از حرکت نرم و ارگانیک ماهیچه‌ای، و شروع به ارسال به مشتریان سازمانی کرد.

با این حال، پیشرفت بزرگ در سال ۲۰۲۲ زمانی که ۱X با آن شریک شد، رخ داد OpenAI و شروع به جستجوی مدل های هوش مصنوعی برای افزودن هوش به ماشین های خود کرد.

این شرکت زبان را به کار برد و مدل‌های یادگیری را مجسم کرد که به ربات اجازه می‌دهد آنچه را که کاربر به زبان طبیعی می‌پرسد درک کند و آن کار را انجام دهد – اساساً به عنوان ذهن او – در حالی که در طول زمان یاد می‌گیرد.

حواربات چرخ دار شرکت محور، قبلاً با چندین سازمان برای کارهای صنعتی مانند جابجایی تجهیزات، باز کردن درها و انجام سفارشات در حالی که به طور طبیعی در فضای بدون ساختار/ساختار شده حرکت می کند، مستقر شده است. الگوریتم ربات این وظایف را در استودیوی این شرکت در نروژ آموخت.

“در استودیو در ماس، نروژ، اندرویدهای ما برای کارهای عملی، استفاده عمومی و رفتارهای خاص صنعت با استفاده از یادگیری تجسم یافته آموزش می بینند. روش ۱X برای جمع آوری داده ها با الهام از پیشرفت های دستیار دیجیتالی و ماشین های خودران، از کدگذاری سنتی و از پیش تعیین شده متفاوت است. الگوریتم‌ها با استفاده از VR Teleop، اپراتورهای ۱X اندرویدها را از طریق سناریوهای مختلف در دنیای واقعی هدایت می‌کنند و درک شهودی از دشواری و امکان‌پذیری کار را ارائه می‌دهند. وقتی داده‌ها در مقیاس جمع‌آوری می‌شوند، اندروید مهارت جدیدی را آموخته است.

این شرکت کمتر در مورد الگوریتم های تنظیم شده است و بیشتر در مورد یادگیری عملی برای پیمایش در دنیایی است که برای من و شما ساخته شده است، یا “شکل متوسط ​​انسان”.” پست.

این شرکت نیز در حال توسعه است نئو، یک انسان نما دوپا که به سمت بازارهای مصرف هدف قرار گرفته است. این برای کمک های روزمره در خانه طراحی شده است، و برای کارهای خانگی مانند تمیز کردن، سازماندهی یا انجام امور پشتیبانی می کند.

قابل ذکر است، در حالی که هر دو ربات به طور پیش‌فرض به صورت مستقل عمل می‌کنند، ۱X همچنان گزینه کنترل از راه دور آنها را حفظ می‌کند، فقط در صورتی که نتوانند از عهده کار خاصی برآیند، وارد یک منطقه خطرناک شوند یا به کامیکاز کامل بروند.

رشد کسب و کار

امروزه، ۱X در حال ساخت اندروید در مقیاس تجاری است، اما آمار دقیق رشد این شرکت ناشناخته است. سوالات ارسال شده توسط VentureBeat نیز در زمان نگارش بی پاسخ ماندند. معدود نام‌های مشتریانی که در وب‌سایت این شرکت برجسته شده‌اند، بیمارستان Sunnass و Everon بودند که حدود ۲۵۰ اندروید را برای نگهبانی شبانه در ساختمان‌های تجاری مستقر کردند.

با این دور، که کل سرمایه ۱X را به نزدیک به ۱۳۷ میلیون دلار افزایش می دهد، این شرکت قصد دارد بر روی کار خود برای حمایت از مشتریان فعلی سازمانی و همچنین وارد کردن Neo به بازار مصرف تمرکز کند. همچنین قصد دارد استراتژی جمع آوری داده ها و آموزش خود را برای آن مقیاس کند تجسم هوش مصنوعی.

“تأثیر پیوستن اندرویدها به نیروی انسانی ما، بر اساس شرایط ما، متحول کننده خواهد بود (حداقل). تد پرسون، شریک EQT Ventures در بیانیه ای گفت.

انسان نماها برای مدتی طولانی در حال توسعه بوده اند، اما پیشرفت های اخیر در هوش مصنوعی، به ویژه مدل های زبان، چشم انداز آنها را حتی بهتر کرده است. امروزه سازمان های متعددی در حال آزمایش روبات ها و انسان نماها هستند، از جمله گروه موتور هیوندای بوستون داینامیکس و تسلا ایلان ماسک، که در حال توسعه یک انسان نمای همه منظوره با قابلیت هوش مصنوعی به نام Optimus است.

مطابق با بازارها و بازارهاانتظار می رود بازار ربات های هوش مصنوعی از ۶٫۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۳۵٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ با CAGR نزدیک به ۳۹ درصد افزایش یابد.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/1x-robotic-startup-backed-by-openai-receives-100m-in-funding/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *