۲۰ سال بعد، فیس بوک یک شخصیت حامی در جهان مارک زاکربرگ است

۲۰ سال از زمانی که مارک زاکربرگ برای اولین بار facebook.com را از اتاق خوابگاهش آنلاین کرد می گذرد. آنچه بعد اتفاق افتاد بی‌پایان مستند شده است: شبکه‌های اجتماعی فقط دانشگاه هاروارد، پردیس‌های دانشگاهی و در نهایت جهان را تسخیر کرد.

این شبکه اجتماعی فضای ناخوشایندی را در “خانواده” برنامه های متا اشغال می کند. اکثریت بزرگسالان آمریکایی سرویس، اما سه از چهار فیس بوک – شاید به این دلیل که به بحران اطلاعات غلط جهانی دامن زد و سخنان نفرت پراکنی نسل کشی را ترویج کرد – جامعه را بدتر می کند. فیس بوک هنوز میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی برای متا ایجاد می کند، اما رشد کاربران به حدی کاهش یافته است که این شرکت فقط دیگر تعداد افراد استفاده از آن را به اشتراک نخواهد گذاشت.

به طور منظم در لیست فیس بوک ظاهر می شود نوشته ها. پرکارترین کاربران در سرویس پخش بازی آن . در مواجهه با افزایش فشار TikTok، Meta خوراک آن، باز هم، برای تاکید بیش از پست های افرادی که می شناسید. اما این تغییر به فیس‌بوک به اندازه پنجره‌ای عجیب به چیزی که الگوریتم‌های متا جذاب‌ترین و کم توهین‌کننده‌ترین می‌دانند، احساس TikTok نکرده است.

فید فیس‌بوک من پر از پست‌هایی از گروه‌هایی است که من به آن‌ها تعلق ندارم که به موضوعات آنودینی مانند بازسازی خانه، علاقه‌مندان به تابه‌های چدنی و چیزی به نام «کلوب مردان کسل‌کننده» اختصاص دارند. من بیش از یک سال است که با وجود ورود تقریباً روزانه، چیزی را در صفحه شخصی خود به اشتراک نگذاشته ام. من به سختی فردی پرت هستم. اکثریت بزرگسالان آنها نسبت به آنچه که در رسانه های اجتماعی پست می کنند، “مجبورتر” هستند.

جای تعجب نیست که نوجوانان تقریباً هیچ علاقه ای به شبکه اجتماعی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود ندارند. فقط ۳۳ درصد از نوجوانان ایالات متحده “همیشه” از این سرویس استفاده می کند، در مقایسه با ۷۱ درصد در سال ۲۰۱۵٫ این پویایی ها، که در آن پایگاه کاربران فیس بوک سریعتر از محصول خود پیر می شود، برخی از دانشگاهیان را به این نتیجه رسانده است که این شبکه اجتماعی روزی پروفایل های بیشتری برای آن خواهد داشت. از زنده

امروزه، فیس بوک بیش از ۳ میلیارد کاربر دارد و حتی اگر دیگر شخصیت اصلی دنیای سینمایی مارک زاکربرگ نباشد، همچنان به عنوان اسب کاری دنیای سینمایی مارک زاکربرگ باقی می ماند. در عوض، این فقط یکی از “خانواده” برنامه های شرکت او است. در سال ۲۰۲۱، زمانی که زاکربرگ به طور رسمی تنزل رتبه داد شرکت به عنوان متا. زاکربرگ در مورد فیس بوک می گوید: «برند ما آنقدر محکم به یک محصول مرتبط است که احتمالاً نمی تواند نمایانگر همه کارهایی باشد که امروز انجام می دهیم، چه برسد به آینده. “از این به بعد، ما اول از همه متاورز خواهیم بود، نه فیسبوک.”

اینکه متا در تبدیل شدن به یک شرکت “فرستنده متا” موفق شده است، در بهترین حالت قابل بحث است. اما تعداد کمی استدلال می کنند که این چیزی نزدیک به “Facebook-first” است. اخیراً، زاکربرگ سعی کرده است متا را به عنوان یک شرکت متاورس معرفی کند و یک پیوستن به مسابقه برای ایجاد سطح انسانی .

در عین حال، تنها دلیلی که جاه طلبی های زاکربرگ حتی ممکن است، موفقیت فیس بوک است. متا ده‌ها میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌های متافورس خود را از دست داده است و انتظار دارد در آینده قابل پیش‌بینی ضرر بیشتری نیز از دست بدهد. این شرکت همچنین قصد دارد میلیاردها دلار دیگر را برای آن هزینه کند (AGI ارزان نیست).

این سرمایه گذاری ها مشخص می کند که آیا شرط بندی زاکربرگ در مورد آینده رسانه های اجتماعی درست است یا خیر. و اگر او به چشم انداز خود برای یک چت ربات هوش مصنوعی، آینده ای مجهز به متاورز پی ببرد، تا حد زیادی به دلیل موفقیت مالی بی نظیر قدیمی ترین و کسل کننده ترین قسمت امپراتوری او امکان پذیر خواهد بود.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/20-years-later-facebook-is-a-supporting-character-in-the-mark-zuckerberg-universe-140044870.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/20-years-later-facebook-is-a-supporting-character-in-the-mark-zuckerberg-universe-140044870.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *