۵ راه برای بازیابی ابزارهای زنگ زده قدیمی

فن آوری

۵ راه برای بازیابی ابزارهای زنگ زده قدیمی

۵ راه برای بازیابی ابزارهای زنگ زده قدیمی

مدیترانه/گتی ایماژ
توسط کودی دی کمپبل/ژان ۲۳، ۲۰۲۴، ۱۱:۱۵ صبح EST

ابزارهای زنگ زده می توانند ناخوشایند، ناکارآمد و مستعد شکستگی باشند. اکثر ابزارها دارای اجزایی هستند که از فولاد ساخته شده اند و این یک واقعیت ساده و واضح است که بلای خوردگی در نهایت هر فولادی را که به درستی از آن مراقبت نمی شود، می گیرد، زیرا مولکول های آب و اکسیژن آهن موجود در آنها را اکسید می کند و به زنگ قرمز پوسته پوسته تبدیل می شود. ممکن است در ابتدا نادیده گرفتن این امر آسان باشد، اما با گسترش زنگ می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند. ابزارهایی که باید مانند تیغه ها و اسکنه ها تیز باشند برای نگه داشتن لبه های خود مشکل دارند، ابزارهایی که دارای لولا مانند انبردست و قیچی هستند به راحتی باز و بسته نمی شوند و حتی ابزارهای ساده مانند پیچ ​​گوشتی نیز می توانند شکسته شوند و زنگ بزنند. یکپارچگی فولاد

بهترین کار این است که با نگه داشتن ابزارهای خود با روغن کاری مناسب با ماده آب بند و با نگهداری آنها در مکانی خشک که از رطوبت در امان باشند، از این اتفاق جلوگیری کنید. اما این بدان معنا نیست که باید ابزارهای قدیمی را که قبلاً شروع به زنگ زدگی کرده اند دور بریزید. شما همچنان می توانید آنها را ذخیره کنید تا زمانی که به اندازه کافی فولاد خوب در زیر آن وجود داشته باشد تا ابزار به درستی کار کند.

زنگ زدگی می تواند سرسخت باشد و به سختی از بین برود. یک اسفنج با آب و صابون احتمالاً نمی تواند آن را برش دهد. پس چگونه زنگ فولاد را از بین می برید؟ در اینجا پنج روش برای از بین بردن زنگ زدگی آورده شده است تا بتوانید ابزارهای قدیمی خود را به شکوه قبلی خود بازگردانید.

WD-40 و کاغذ سنباده

بندیک آلپار/شاتراستوک

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن زنگ‌زدگی ابزارهای قدیمی، استفاده از WD-40 خوب روی آن است. تقریباً همه از این روان کننده اسپری معجزه آسا برای رفع لولای جیر جیر یا شل کردن یک بست سرسخت استفاده کرده اند، اما ممکن است ندانید که برای از بین بردن زنگ زدگی نیز عالی است. این یکی از دلایل بسیاری است که بسیاری از مکانیک ها به آن توجه می کنند WD-40 یک گاراژ ضروری است.

WD-40 در ابتدا توسط صنعت هوافضا برای استفاده به عنوان یک ضد خوردگی برای جلوگیری از زنگ زدگی در فضاپیماها ساخته شد. این محصول برای از بین بردن زنگ از فلزاتی مانند آهن، کروم و فولاد ضد زنگ عالی است. بهتر از همه، این کار را بدون آسیب بیشتر به فلز یا رنگ انجام می دهد. با اسپری یک لایه لیبرال از عامل بر روی ناحیه آسیب دیده از زنگ ابزار شروع کنید و سپس بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه خیس بخورد. این به روان کننده اجازه می دهد تا در زنگ زدگی غوطه ور شود و پیوندهای آن با فلز باز شود. پس از انجام این کار، باید از مواد ساینده برای خراش دادن زنگ استفاده کنید. اگر می‌خواهید روکش ابزار را حفظ کنید، می‌توانید ابتدا یک حوله مغازه را امتحان کنید، اما کاغذ سنباده برای از بین بردن تکه‌های سرسخت‌تر بهتر است.

استفاده از WD-40 مزیت دیگری دارد که ابزارهای شما را روغن کاری کرده و آنها را در برابر خوردگی بیشتر آب بندی می کند. این شرکت همچنین یک اسپری نافذ با رهش سریع تخصصی را می فروشد که کمی قوی تر از فرمول استاندارد است.

سرکه سفید و نمک

JPC-PROD/Shutterstock

شاید شما یک قوطی WD-40 در اطراف ندارید، یا به گزینه ای برای از بین بردن زنگ زدگی نیاز دارید که شامل پوشاندن ابزار خاصی در روان کننده نباشد. روش ساده دیگر خیس کردن آن در حمام سرکه سفید است. این کالای معمولی خانگی یکی از معدود مواردی است که از نظر تطبیق پذیری با WD-40 مطابقت دارد. سرکه سفید می تواند میزها را تمیز کند، کپک ها را از بین ببرد، به عنوان نرم کننده پارچه عمل کند، یک سس سالاد خوب درست کند و به از بین بردن زنگ زدگی کمک کند. این به این دلیل است که سرکه سفید بسیار اسیدی است. اسیدهای دیگر مانند اسید سیتریک موجود در آب لیمو نیز موثر هستند، اما هیچ چیز از نظر ارزان بودن و در دسترس بودن با سرکه سفید برابری نمی کند.

پاک کردن زنگ زدگی با سرکه کمی بیشتر طول می کشد، اما هنوز هم بسیار موثر است. برای این کار باید یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی به اندازه کافی بزرگ پیدا کنید که بتوانید ابزار خود را داخل آن قرار دهید و سپس به اندازه کافی سرکه در آن بریزید تا قسمت های زنگ زده ابزار کاملاً در آب فرو برود. بسته به سطح خوردگی، ممکن است لازم باشد ابزار را از چند دقیقه در حمام قرار دهید، اگر ابزار شما دارای لکه های خفیف است تا ۲۴ ساعت در صورت نیاز به از بین بردن آسیب قابل توجه زنگ زدگی.

هنگامی که این کار با خیساندن انجام می شود، برخی از افراد دوست دارند از حوله استفاده کنند تا نمک دریایی را به ناحیه آسیب دیده بمالند و به دانه های درشت اجازه دهند تا هرگونه زنگ باقی مانده از ابزار را بشویید. این باید پس از آن کاملاً شسته شود، اما، زیرا نمک باقیمانده می تواند باعث بازگشت سریعتر زنگ زدگی شود.

ابزار را در اسید اگزالیک خیس کنید

luchschenF/Shutterstock

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که WD-40 و سرکه آن را برش ندهند. در این موارد، ممکن است لازم باشد به یک راه حل متمرکزتر روی آورید. اسید اگزالیک یک ترکیب آلی است که از سبزی های برگ دار به همراه برخی میوه ها، آجیل ها و دانه ها به دست می آید. این به طور قابل توجهی اسیدی تر از سرکه است و اغلب توسط زنبورداران برای پاک کردن موم، به عنوان اسیدشویی برای لباس ها و به عنوان یک زنگ زدای صنعتی استفاده می شود. در واقع، یکی از کاربردهای تجاری رایج، جدا کردن رسوب از رادیاتور خودرو است.

ممکن است برای پیدا کردن اسید اگزالیک در فروشگاه سخت افزار محلی خود مشکل داشته باشید، اما می توان آن را به صورت آنلاین بسیار ارزان خریداری کرد. با این حال، هنگام دست زدن به آن مراقب باشید. همان خواص بسیار خورنده اسید اگزالیک که آن را در زدودن زنگ زدگی بسیار کارآمد می کند، حمل آن را نیز خطرناک می کند. بر اساس وزارت بهداشت نیوجرسیاسید اگزالیک “می تواند به شدت پوست و چشم ها را با آسیب های احتمالی چشم تحریک کند و بسوزاند” و استنشاق آن “می تواند بینی، گلو و ریه ها را تحریک کند و باعث سرفه، خس خس سینه و/یا تنگی نفس شود.” قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند منجر به اثرات منفی متعدد دیگری نیز بر سلامتی شود. همچنین قابل اشتعال است.

اسید اگزالیک فقط باید در مکان‌هایی با تهویه مناسب استفاده شود و فقط باید با دستکش‌های غیرقابل نفوذ، لباس‌های محافظ، محافظ چشم و ماسک تنفسی استفاده شود. به این دلایل، توصیه می شود قبل از استفاده از اسید اگزالیک، تمام گزینه های دیگر را تمام کنید.

زنگ زدگی را با برس سیمی پاک کنید

evkaz/Shutterstock

با کنار گذاشتن درمان های شیمیایی برای لحظه ای، ممکن است مدتی را برای بررسی چند روش مکانیکی تر از بین بردن زنگ در نظر بگیرید. کاغذ سنباده، نمک و جوش شیرین نقاط پرش خوبی هستند، اما برخی از پروژه ها به چیزی کمی ساینده تر نیاز دارند. در این مواقع، یک برس سیمی دوار خوب بهترین دوست شما خواهد بود.

انواع مختلفی از ابزارهای برقی وجود دارد که از برس های سیمی استفاده می کنند. در صورت داشتن یک برس سیمی، همیشه می توانید از آن استفاده کنید، اما اتصالات برس سیمی وجود دارد که متناسب با مته های برقی و کوچکتر طراحی شده اند. ابزارهای چرخشی شبیه Dremel خوب این کیت ها نسبتاً ارزان هستند و به راحتی می توان آنها را به صورت آنلاین یا در فروشگاه سخت افزار محلی شما پیدا کرد. شما به سادگی آنها را در چاک مته خود قفل می کنید و به ابزار اجازه می دهید همه کارها را انجام دهد. این نوع برس‌ها ممکن است سطوح وسیع‌تری را به سرعت یک براشگر پوشش ندهند، اما مخصوصاً برای وارد شدن به شیارهای باریک آچار، دستگیره‌ها و سایر ابزارهایی که قطعاتی دارند که دسترسی به آنها با استفاده از یک سطح صاف دشوار است، مفید هستند. . . استفاده از برس سیمی روی ابزار به ویژه بعد از اینکه آن را با WD-40 پوشانده اید یا در سرکه آغشته کرده اید موثر است.

ابزار خود را به سندبلستر ببرید

Boscaeta/Shutterstock

برای کسانی که هرگز از آن استفاده نکرده‌اند، سندبلستر دستگاهی است که از کمپرسور هوا برای پرتاب شن یا سایر ذرات ساینده مانند اکسید آلومینیوم از یک نازل فشار بالا استفاده می‌کند. این به طور سنتی در داخل یک کابینت فولادی با یک پنجره شیشه‌ای که حاوی ماسه است و از پوشنده محافظت می‌کند انجام می‌شود، اگرچه برخی از افراد ممکن است به سادگی این کار را در بیرون انجام دهند در حالی که از محافظ دست و چشم استفاده می‌کنند و مراقب باشند که نازل را از خود دور کنند. مطمئناً نمی‌خواهید از یک سندبلستر بدون پوشش در گاراژ خود استفاده کنید زیرا باعث می‌شود ماسه و تکه‌هایی از زنگ‌زدگی به همه جا ارسال شود. این بخشی از دلیلی است که بسیاری از مردم در خانه خود سندبلستر ندارند. هنگامی که ابزار شما عاری از زنگ زدگی هستند و کابینت ها می توانند کاملاً حجیم شوند، عملکرد محدودی دارند.

همانطور که گفته شد، سندبلسترها یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن زنگ زدگی هستند و مشاغلی وجود دارند که به شما امکان اجاره آن را می دهند. می‌توانید ابزارهای خود را به مغازه‌ای بیاورید که برای استفاده از سندبلستر آن هزینه دریافت می‌کند یا می‌توانید یک بلستر ساینده را از فروشگاه‌های سخت‌افزاری مانند Home Depot یا Lowes اجاره کنید تا به خانه ببرید و از آن استفاده کنید. این روش احتمالاً ارزش تمیز کردن یک یا دو ابزار را ندارد، اما اگر مجموعه بزرگی از ابزارهای زنگ زده را در اختیار دارید و می خواهید همه آنها را در یک بعدازظهر تمیز و سالم به دست آورید، ممکن است ارزشش را داشته باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1496365/ways-to-restore-rusty-old-tools/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *