iMac 24 inch (M3): آخرین اخبار و شایعات

رویداد سریع ترسناک اپل: همانطور که اتفاق افتاد

بنابراین، شایعات درست بودند – اپل در رویداد اکتبر ۲۰۲۳، یک iMac 24 اینچی (M3) جدید را عرضه کرد.

این رویداد با عنوان “سریع ترسناک” توسط اپل برای معرفی طیف جدید تراشه های M3 خود – M3، M3 Pro و M3 Max، در کنار iMac جدید استفاده شد. کامپیوتر همه کارهو همچنین مک بوک پروهای جدید نیز.

iMac جدید (M3) کاملاً غافلگیر کننده نبود – در آستانه رویداد ما در ابتدا شایعاتی شنیدیم که یک آی مک جدید نمی خواهد در سال ۲۰۲۳ می آیداما پس از آن شایعات بیشتر پیشنهاد شد ممکن است در ۳۰ یا ۳۱ اکتبر فاش شود – دقیقا همان چیزی است که اتفاق افتاده است. تنها چند ساعت قبل از این رویداد، ما یک نشت دیگر گفت ما یک iMac جدید خواهیم دید – به همراه سه تراشه M3 و مدل های جدید مک بوک پرو – در رویداد “سریع ترسناک”.

علیرغم آن اطلاعات دقیق، باز هم دیدن یک iMac جدید مانند قبلی خوب بود iMac 24 اینچی (M1) دو سال پیش منتشر شد – پس قطعا زمان تعمیرات اساسی فرا رسیده بود.

بنابراین، ادامه مطلب را بخوانید تا تمام حقایقی را که تاکنون در مورد آی‌مک ۲۴ اینچی مجهز به M3 داریم، بدانید.

رویداد اکتبر 2023 اپل

(اعتبار تصویر: اپل)

آی‌مک ۲۴ اینچی (M3): کم‌کم

  • چیست؟ ادامه تراشه اپل در سال ۲۰۲۱ همه کاره
  • چه زمانی موجود است؟ پیش‌سفارش‌ها هم‌اکنون فعال هستند، در تاریخ ۷ نوامبر ارسال می‌شود
  • هزینه آن چقدر است؟ شروع از ۱۳۹۹ دلار (حدود ۱۱۵۰ پوند، ۲۲۰۰ دلار استرالیا)

iMac 24 اینچی (M3): تاریخ انتشار

iMac 24 اینچی (M3) به محض معرفی در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ برای پیش خرید عرضه شد و در ۲۷ کشور در سراسر جهان در دسترس است.

همانطور که معمولاً در مورد عرضه‌های اپل اتفاق می‌افتد، در حالی که پیش‌سفارش‌ها بلافاصله انجام شد، خریداران باید بیش از یک هفته منتظر بمانند – زیرا iMac جدید از روز سه‌شنبه، ۷ نوامبر عرضه می‌شود.

از آن تاریخ، باید بتوانید به یک فروشگاه اپل بروید و یکی را انتخاب کنید، یا آن را از یک خرده فروش غیر اپل، مانند Best Buy، خریداری کنید.

Apple iMac 24 اینچی با M3 که در جریان رویداد پخش زنده اپل در اکتبر 2023 نمایش داده شد.

(اعتبار تصویر: اپل)

آی مک ۲۴ اینچی (M3): قیمت

همزمان با تاریخ عرضه ۷ نوامبر، اپل قیمت اولیه برخی از مدل های آی مک ۲۴ اینچی جدید با تراشه M3 را نیز فاش کرد.

مدل پایه که دارای تراشه M3 با پردازنده گرافیکی ۸ هسته ای، پردازنده مرکزی ۸ هسته ای، ۸ گیگابایت حافظه، ۲۵۶ گیگابایت SSD و صفحه کلید Magi و ماوس جادویی است، از ۱۳۹۹ دلار (حدود ۱۱۵۰ پوند، ۲۲۰۰ دلار استرالیا) شروع می شود.

این یک پله در قیمت اولیه نسبت به مدل قبلی M1 است که با قیمت ۱۲۹۹ دلار / ۱۲۴۹ پوند / ۱۸۹۹ دلار استرالیا عرضه شد. با این حال، به نظر می رسد تراشه M3 یک جهش بزرگ نسبت به M1 باشد (خط iMac هرگز مدل M2 را دریافت نکرد)، بنابراین هزینه اضافی به طور منطقی قابل توجیه است.

اپل همچنین قیمت یک iMac با تراشه M3 کمی قدرتمندتر با پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای (و همان CPU 8 هسته ای، ۸ گیگابایت حافظه و ۲۵۶ گیگابایت SSD) را با قیمت ۱۴۹۹ دلار (حدود ۱۲۰۰ پوند، ۲۳۵۰ دلار استرالیا) اعلام کرد.

همانند iMac قبلی، می‌توانید این مدل را با حافظه و فضای ذخیره‌سازی بیشتری پیکربندی کنید، اما انتظار دارید قیمت نیز افزایش یابد.

Apple iMac 24 اینچی با M3 که در جریان رویداد پخش زنده اپل در اکتبر 2023 نمایش داده شد.

(اعتبار تصویر: اپل)

iMac 24 inch (M3): طراحی و مشخصات

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، آی مک ۲۴ اینچی (M3) همان ظاهر مدل قبلی را حفظ می کند. این چیز بدی نیست، زیرا مدل ۲۰۲۱ iMac 24 اینچی یک طراحی مجدد رادیکال را به ارمغان آورد که با ظاهر معمولی iMac فاصله زیادی داشت و رنگ هایی را اضافه کرد که برای مدتی در مک ها وجود نداشت.

همانند مدل قبلی، آی‌مک ۲۴ اینچی (M3) در هفت رنگ سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای با کابل‌های بافته شده و لوازم جانبی مناسب عرضه می‌شود.

صفحه نمایش ۲۴ اینچی دارای رزولوشن ۴٫۵K رتینا است، از طیف رنگی گسترده P3 و بیش از یک میلیارد رنگ و ۵۰۰ نیت روشنایی پشتیبانی می کند. همچنین دارای یک دوربین ۱۰۸۰p FaceTime و میکروفون های با کیفیت استودیویی، به علاوه یک راه اندازی شش بلندگو برای صدای فضایی است.

در داخل iMac جدید، همه چیز کمی بیشتر تغییر کرده است، با تراشه M3 که هسته های بیشتری را به همراه دارد و تا ۲۴ گیگابایت حافظه یکپارچه را پشتیبانی می کند (تراشه M1 با ۱۶ گیگابایت بالاتر بود).

به گفته اپل، تراشه جدید به این معنی است که مرور وب در سافاری و استفاده از برنامه‌های بهره‌وری می‌تواند تا ۳۰ برابر سریع‌تر باشد، و بازی (یک موضوع شگفت‌آور غالب در رویداد راه‌اندازی اپل) بسیار بهبود یافته است، با نرخ فریم‌های تا ۵۰ درصد سریع‌تر – باز هم طبق گفته اپل. هنگامی که iMac جدید را برای بررسی کامل خود به دست آوردیم، مطمئن خواهیم شد که این ادعاها را به طور کامل آزمایش خواهیم کرد.

قابلیت اتصال نیز بهبود یافته است، زیرا iMac 24 اینچی (M3) از Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می کند. در مدل‌های خاص، می‌توانید از گیگابیت اترنت نیز پشتیبانی کنید (البته نه در مدل پایه).

اگر M3 واقعاً با هیاهوها سازگار باشد، مخصوصاً وقتی صحبت از بازی می شود، آنگاه می توانیم یک مشکل داشته باشیم بسیار محصولی هیجان انگیز روی دستان ما.


منبع: https://www.techradar.com/news/imac-2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *