Samsung Galaxy S24: آخرین اخبار، شایعات و همه چیزهایی که تاکنون می دانیم

را سامسونگ گلکسی اس ۲۳ این خط در فوریه ۲۰۲۳ به بازار آمد، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که نگاهی به آنچه که سامسونگ گلکسی اس ۲۴ (و برادرانش) در سال آینده به میز تلفن همراه خواهد آورد، باشیم.

آخرین پرچمداران سامسونگ سه مورد از این پرچمداران هستند بهترین گوشی ها اکنون می توان با پول خرید (ما را بخوانید بررسی Samsung Galaxy S23، بررسی Samsung Galaxy S23 Plus و بررسی Samsung Galaxy S23 Ultra برای پیدا کردن دلیل) و نشانه های اولیه نشان می دهد که چند ورودی بعدی در سری محبوب S این برند همچنان مرزها را برای عملکرد تلفن همراه و عمر باتری جابجا خواهد کرد.

طبیعتاً هنوز چند ماه تا عرضه سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ فاصله داریم، اما با این وجود این راهنمای یک مرحله ای را برای همه آخرین اخبار و شایعات پیرامون گوشی های بعدی گلکسی اس سامسونگ گردآوری کرده ایم.

Samsung Galaxy S24: تاریخ عرضه

سری گلکسی اس 23 سامسونگ به صورت دراز کشیده روی میز کرم

سامسونگ سری گلکسی اس ۲۳ خود را در فوریه امسال عرضه کرد (اعتبار تصویر: سامسونگ)
  • می تواند در ۱۷ ژانویه فرود بیاید
  • ممکن است سامسونگ گلکسی اس ۲۴ پلاس وجود نداشته باشد

سامسونگ گوشی های گلکسی S23 خود را در Galaxy Unpacked در ماه فوریه معرفی کرد و گلکسی S23، S23 Plus و S23 Ultra همگی از ۱۷ فوریه به فروش خواهند رسید. سامسونگ گلکسی اس ۲۲ محدوده یک سال قبل در همان زمان فاش شد، بنابراین ما انتظار داریم که رویداد Galaxy Unpacked سال آینده – که احتمالاً در ژانویه یا فوریه برگزار می شود – میزبان راه اندازی خط Galaxy S24 باشد.

تا کنون، همه شایعات تاریخ عرضه گلکسی اس ۲۴ سامسونگ به ژانویه اشاره دارد، بنابراین احتمالاً محتمل ترین ماه است. برخی از آنها مشخص تر شده اند و یک منبع ادعا می کند گلکسی اس ۲۴ در اواسط تا اواخر ژانویه فرود خواهد آمدو جدیدترین شایعات تاریخ عرضه گلکسی اس ۲۴ سامسونگ اشاره به ۱۷ ژانویه.

ما آن تاریخ را دو بار در حال حاضر شنیده‌ایم و منبع دوم نیز ادعا می‌کند پیش‌سفارش سامسونگ گلکسی اس ۲۴ از ۱۸ ژانویه آغاز می‌شودو گوشی تا ۳۰ ژانویه ارسال می شود.

شایان ذکر است که ما هنوز نمی دانیم که آیا سامسونگ دوباره سه مدل گلکسی را در خط S24 عرضه خواهد کرد – S24 وانیلی، S24 Plus و سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا. این شرکت از سال ۲۰۲۰ هر سال به یک استراتژی انتشار سه جانبه پایبند بوده است، اما الک گزارش ها حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است به دلیل “قطبی شدن در بازار محصولات پرچمدار” و “رکود کل بازار گوشی های هوشمند” در حال آماده شدن برای کنار گذاشتن نسخه پلاس باشد. اگر چه ما این را در جاهای دیگر شنیده ایم پلاس هنوز برنامه ریزی شده است.

Samsung Galaxy S24: قیمت

  • به احتمال زیاد بیشتر از ۷۹۹٫۹۹ دلار / ۸۴۹ پوند / ۱۳۴۹ دلار استرالیا
  • قیمت ها ممکن است مشابه سال گذشته باشد
  • قیمت Ultra می تواند بیشتر از S23 Ultra باشد

ما چیز زیادی در مورد قیمت سامسونگ گلکسی S24 نشنیده ایم، اما با استفاده از گوشی های گلکسی S23 امسال به عنوان نشانگر، می توانیم با خیال راحت فرض کنیم که وانیلی S24، S24 Plus و S24 Ultra حداقل ۷۹۹٫۹۹ دلار / ۸۴۹ پوند / AU قیمت خواهند داشت. به ترتیب ۱۳۴۹ دلار، ۹۹۹٫۹۹ دلار / ۱۰۴۹ پوند / ۱۶۴۹ دلار استرالیا و ۱۱۹۹٫۹۹ دلار / ۱۲۴۹ پوند / ۱۹۴۹ دلار استرالیا.

در واقع، یکی لو رفتن قیمت گلکسی اس ۲۴ به باقی ماندن قیمت ها مشابه مدل های فعلی اشاره می کند.

با این حال، یک نشت قدیمی به این موضوع اشاره دارد قیمت سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا حتی بیشتر از اس ۲۳ اولترا استپس بهتر است پس انداز کنید

Samsung Galaxy S24: رنگ ها

سامسونگ گلکسی اس 23 در رنگ های مختلف

سری Galaxy S23 در رنگ‌های مشکی، سبز، اسطوخودوس و کرم عرضه شد (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

چند تا شنیدیم شایعاتی در مورد رنگ های بالقوه سامسونگ گلکسی S24اولین مورد از افشاگر سریالی سامسونگ راس یانگ است.

بر اساس راهنمایی کنندهگلکسی اس ۲۴، گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا در چهار رنگ مشکی، خاکستری، بنفش و زرد معرفی خواهند شد. همانند Samsung Galaxy S23، احتمالاً سامسونگ گزینه های رنگ دیگری را منحصراً از طریق Samsung.com و راس یانگ ادعا می کند که اینها نارنجی، آبی روشن و سبز روشن خواهند بود.

ما اکنون شنیده‌ایم که دقیقاً همان انتخاب توسط افشاگر نیز ذکر شده است @UniverseIceکه سابقه نسبتا قابل احترامی دارد.

یک نشت بزرگ دیگر نشان می‌دهد که این رنگ‌ها در واقع همان رنگ‌هایی هستند که می‌خواهیم ببینیم، و همین رنگ‌ها با Samsung Galaxy S24 Ultra در دسترس خواهند بود – فقط نام‌های کمی متفاوت خواهند داشت.

برای مقایسه، سری Galaxy S23 در رنگ‌های مشکی فانتوم، سبز، اسطوخودوس و کرم عرضه شد، در حالی که سامسونگ گلکسی S22 در رنگ‌های بنفش بورا، سفید فانتوم، سبز، طلایی صورتی و مشکی فانتوم عرضه شد.

اگر ادعای یانگ درست باشد، گلکسی اس ۲۴ اولین گوشی سامسونگ زرد رنگ پس از گلکسی اس ۱۰e را نشان خواهد داد که در سال ۲۰۱۹ با رنگ زرد قناری عرضه شد. اما گلکسی اس ۲۴ نیز ممکن است اولین گوشی سامسونگ پس از گلکسی اس ۹ باشد که در دسترس نیست. . در رنگ سفید (کرم S23 عملاً سفید است).

Samsung Galaxy S24: طراحی و نمایشگر

بررسی چای لپ تاپ Samsung Galaxy S23 Ultra

انتظار می رود سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا نسبت به آرایه دوربین های چشمگیر قبلی خود (در بالا) بهبود یابد. (اعتبار تصویر: آینده | الکس واکر-تاد)
  • احتمالاً اندازه صفحه نمایش تقریباً مشابه سال گذشته است
  • آیفون ۱۵ پرو به سبک طراحی برای S24 و S24 Plus شایعه شده است
  • S24 Ultra ممکن است طرح دوربین کمی متفاوت داشته باشد

با فرض وجود سه مدل در سری S24، احتمالاً باید بین صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی گلکسی اس ۲۴، صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی گلکسی اس ۲۴ پلاس و صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی گلکسی اس ۲۴ اولترا تصمیم بگیرید (به فرض این که این گوشی ها از آن استفاده کنند. همان اندازه نمایشگرهای قبلی خود.

گفته می شود، مدل های استاندارد و میانی ممکن است کمی بزرگتر باشند، به ترتیب ۶٫۱۷ اینچ و ۶٫۶۵ اینچ. بر اساس یک نشت صفحه نمایش Galaxy S24 Plus. تلفن دومی نیز ممکن است دارای صفحه نمایش WQHDبه این معنی که می تواند به S22 Ultra نزدیک تر از S24 پایه باشد.

تا زمانی که سامسونگ قایق را تکان ندهد، انتظار داریم که مدل وانیلی به صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی AMOLED S23 (2340 x 1080 پیکسل) و S24 Plus و S24 Ultra از پنل AMOLED 2X با شکوه دینامیک S23 Ultra (1440 x 30 پیکسل) استفاده کند. و همچنین نرخ تازه سازی پویا آن که می تواند بین ۱ هرتز و ۱۲۰ هرتز مقیاس شود. که ممکن است با فرکانس ۱۴۴ هرتز تمام شود هر چند این بار

Samsung Galaxy S23 Ultra

Samsung Galaxy S23 Ultra دارای صفحه نمایش AMOLED 2X است (اعتبار تصویر: Peer Hoffmann)

با این حال، یک نشت هم از سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و هم از گوشی سامسونگ حکایت دارد گلکسی اس ۲۴ پلاس همچنین می‌تواند به‌صورت پویا نرخ رفرش را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم کند.. پیشینیان آنها فقط می‌توانستند تا ۴۸ هرتز کاهش پیدا کنند، بنابراین این یک ارتقاء بزرگ است و می‌تواند به بهبود عمر باتری کمک کند.

همچنین صحبت از یک دستگاه جدید و کارآمدتر برق وجود دارد پنل OLED M13 حداقل روی S24 Ultra کار می کندبا مقیاس تولید تعیین می کند که آیا این پنل کارآمدتر در S24 و S24 Plus نیز مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر. همچنین در جلوی صفحه نمایش، ما این را شنیده ایم هر سه مدل گلکسی اس ۲۴ ممکن است حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیت داشته باشندکه آنها را به درخشان ترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند روی کره زمین تبدیل می کند.

از آن زمان، منبع دیگری این ادعای روشنایی را تکرار کرده و همچنین گفته است هر سه مدل گلکسی اس ۲۴ سامسونگ دارای صفحه نمایش M13 خواهند بود.

جالب اینجاست که ظاهر واقعی گوشی ها ممکن است با آنچه ما به آن عادت کرده ایم بسیار متفاوت باشد. سامسونگ اخیرا Hubert H. Lee را استخدام کرده استمدیر طراحی سابق مرسدس بنز، از سال ۲۰۲۳ و پس از آن، بخش طراحی گوشی های هوشمند و ساعت های هوشمند خود را رهبری می کند، بنابراین S24 و S24 Ultra ممکن است از نظر زیبایی شناسی از مدل های اخیر گلکسی اس فاصله بگیرند.

در واقع، چندین نشت به این موضوع اشاره دارد تغییرات طراحی برای Galaxy S24 و S24 Plus، با هر دو گوشی ظاهراً حاشیه‌های کوچک‌تری دارند. شایعه شده است که می گیرند لبه های کمی صاف ترهمچنین به دنبال رهبری گلکسی زد فولد ۵ و از قضا آیفون ۱۵ پرو. اخیر رندر گلکسی اس ۲۴ فاش شد (در زیر) ظاهراً این را تأیید می کند.

ما هم دیده ایم رندرهای سامسونگ گلکسی اس ۲۴ پلاس با طراحی مشابه، و سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا، بدون تغییر واقعی به جز حاشیه های کوچکتر، که برخی از آنها را نیز می توانید در زیر مشاهده کنید. واحدهای ساختگی گلکسی اس ۲۴ و سامسونگ گلکسی اس ۲۴ پلاس فاش شده است همچنین طراحی مشابه این رندرها را نشان می دهد.

تصویر ۱ از ۵

رندر گلکسی اس 24 سامسونگ

رندر غیر رسمی از Samsung Galaxy S24 (اعتبار تصویر: @OnLeaks / SmartPrix)
تصویر ۲ از ۵

رندر غیر رسمی از Samsung Galaxy S24 Plus

رندر غیر رسمی از Samsung Galaxy S24 Plus (اعتبار تصویر: @OnLeaks / @GizNext)
تصویر ۳ از ۵

رندر غیر رسمی از Samsung Galaxy S24 Plus

رندر غیر رسمی از Samsung Galaxy S24 Plus (اعتبار تصویر: @OnLeaks / @GizNext)
تصویر ۴ از ۵

رندر غیر رسمی از Samsung Galaxy S24 Ultra

رندر غیر رسمی از Samsung Galaxy S24 Ultra (اعتبار تصویر: @OnLeaks / @SmartPrix)
تصویر ۵ از ۵

رندر غیر رسمی از Samsung Galaxy S24 Ultra

رندر غیر رسمی از Samsung Galaxy S24 Ultra (اعتبار تصویر: @OnLeaks / @SmartPrix)

با این حال، نشت دیگری نشان می دهد که در واقع سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس هستند شبیه پیشینیان خود خواهند بود، در حالی که گلکسی اس ۲۴ اولترا فقط چینش دوربین کمی تغییر یافته است. یکی دیگر هنوز می گوید S24 Ultra می تواند صفحه نمایش خود را صاف کند و به S24 و S24 Plus بپیوندید و نمایشگرهای منحنی را در گذشته باقی بگذارید.

ما دیده ایم تصاویر لو رفته از قاب نیز که هر سه مدل گلکسی اس ۲۴ سامسونگ را با طراحی تقریباً یکسان نشان می دهد. به پیشینیان خود

تصویر ۱ از ۳

تصویر لو رفته از قاب های گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

(اعتبار تصویر: @UniverseIce)
تصویر ۲ از ۳

تصویر لو رفته از قاب گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

(اعتبار تصویر: @UniverseIce)
تصویر ۳ از ۳

تصویر لو رفته از قاب گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

(اعتبار تصویر: @UniverseIce)

ما همچنین شنیده ایم که Samsung Galaxy S24 Ultra ممکن است از تیتانیوم برای قاب خود استفاده کندبه جای آلومینیوم قبلی خود. تیتانیوم قوی تر است، اما گران تر است.

با این حال، همان منبع دوباره این ادعا را مطرح کرده است مشخص می کند که Galaxy S24 Ultra از آلیاژ تیتانیوم استفاده خواهد کردو وزن آن ظاهراً ۲۳۳ گرم خواهد بود. این ۱ گرم کمتر از S23 Ultra است، و اگر تغییر در مواد قاب عامل اصلی تأثیرگذار بر وزن باشد، احتمالاً به این معنی است که S24 Ultra به طور قابل‌توجهی قوی‌تر از مدل قبلی خود خواهد بود.

منبع دیگر (الک) همچنین به یک قاب تیتانیومی برای Samsung Galaxy S24 Ultra اشاره می کند و یکی از افشاگران در واقع ادعا می کند که هر سه گوشی های سامسونگ گلکسی اس ۲۴ با کناره های تیتانیومی به سبک آیفون ۱۵ پرو عرضه خواهند شداما از آنجایی که این شایعه با گزارش های دیگر اطلاعات سرشناس در تضاد است، پیشنهاد می کنیم فعلا آن را با کمی نمک مصرف کنید.

شاید جامع ترین نشت در مورد طراحی این گوشی ها باشد از گزارش ویندوز آمده استو ما می توانیم حداقل تغییرات را از گوشی های گلکسی S23 و همچنین رنگ هایی که این گوشی ها در دسترس خواهند بود، مشاهده کنیم.

Samsung Galaxy S24: دوربین و باتری

  • تقریباً همان سخت افزار دوربین سال گذشته شایعه شده است
  • گلکسی اس ۲۴ اولترا ممکن است تغییراتی در تله فوتو ۱۰ برابری خود داشته باشد
  • Ultra ممکن است یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی داشته باشد

در مورد دوربین‌های این گوشی، آیس یونیورس (Ice Universe) ادعا کرد که سامسونگ حسگر تله‌فوتوی S23 Ultra را با یک «راه‌حل جدید» در S24 Ultra جایگزین می‌کند، در حالی که دوربین اصلی گوشی «همانطور باقی می‌ماند».

بیشتر ببین

اخیراً یکی دیگر توییت از RGcloudS نشان می‌دهد که S24 Ultra از طراحی دوربین زوم Gen4 Optics استفاده می‌کند تا قابلیت‌های زوم گوشی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

در عمل، این می‌تواند به معنای دیافراگم ۲٫۵-۲٫۹ بازتر و امکان زوم دیجیتال ۱۵۰ برابری در S24 Ultra باشد که عملکرد بهتری در نور کم نسبت به مدل قبلی خود ارائه می‌دهد و از قابلیت‌های فوق‌العاده زوم فضایی ۱۰۰ برابری دومی پیشی می‌گیرد.

ما در جاهای دیگر شنیده ایم که این ارتقاء می تواند به معنای باشد یک دوربین تله فوتو متغیر، که می تواند بین ۳ برابر زوم اپتیکال و ۱۰ برابر حرکت کند. کاملاً مشخص نیست که آیا می تواند به صورت اپتیکال به سطوح بین این دو (مانند ۵ برابر) زوم کند یا فقط به آن دو سطح. در هر صورت، به این معنی است که فقط یک لنز تله فوتو به جای دو لنز مورد نیاز است.

ناامیدکننده است، اگرچه همان منبع از آن زمان گفته است که در حالی که این ویژگی برنامه ریزی شده بود، اما اکنون اتفاق نخواهد افتادو اینکه Samsung Galaxy S24 Ultra دارای دوربین های مشابه با S23 Ultra است، به غیر از “پیشرفت های جزئی” در لنز زوم ۱۰x. این به معنای یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک تله فوتو ۳x 10 مگاپیکسلی و احتمالا یک تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی ۱۰ مگاپیکسلی است.

آنها همچنین اضافه می کنند که ظاهرا گلکسی اس ۲۴ استاندارد و گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مشابه مدل های قبلی خود خواهند بود.

مدل های گلکسی اس 23 پلاس سامسونگ در یک دایره

گلکسی اس ۲۴ می تواند سه دوربین پشتی مشابه نسل قبلی خود داشته باشد (در بالا) (اعتبار تصویر: سامسونگ)

گفته می شود، منبع دیگری ادعا می کند که سامسونگ از سنسور ۱ اینچی استفاده خواهد کرد در Samsung Galaxy S24 Ultra. این اجازه می دهد تا نور بیشتری وارد شود و احتمالاً عکس های کم نور و محدوده دینامیکی را بهبود می بخشد. با این حال، منبع سابقه چندانی ندارد، بنابراین ما شک داریم.

در واقع، Ice Universe – که یکی از منابع اصلی اشاره به زوم اپتیکال متغیر بود – از آن زمان با مشخصات دقیق دوربین از “منابع کره ای” و آنها شامل زوم متغیر یا سنسور ۱ اینچی نیستند.

در واقع، آنها دقیقاً همان مشخصاتی هستند که Samsung Galaxy S23 Ultra دارد، از جمله دقیقاً همان سنسورها، با تنها تفاوت در نسخه ‘+’ یکی از سنسورهای استفاده شده در عوض، که آنها ادعا می کنند برای یک ” بهبود “ناچیز”

اما در یک افشای جدیدتر، همین منبع گفته است سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا یک دوربین تله فوتو جدید ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری خواهد داشتکه با ادعای آنها در بالا مغایرت دارد.

منبع دیگری دارد این ادعای دوربین ۵۰ مگاپیکسلی را تکرار کرداما گفت که سایر دوربین ها همگی دارای اعداد مگاپیکسلی مشابه با گلکسی اس ۲۳ اولترا خواهند بود.

اخیراً، @UniverseIce با این ادعا بازگشته است Samsung Galaxy S24 Ultra به هیچ وجه زوم اپتیکال ۱۰ برابری نخواهد داشت، که بسیار بعید به نظر می رسد، زیرا این ویژگی کلیدی خط است. با این حال، منابع دیگر از آن زمان از این موضوع پشتیبانی کرده اند و به جای آن به زوم اپتیکال ۵ برابر اشاره کرده اند. ممکن است گلکسی اس ۲۴ اولترا همچنان زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری داشته باشد.

بنابراین اطلاعات درز کمی در همه جا وجود دارد، اما اکثر آنها در حال حاضر به حداقل تغییرات دوربین برای Samsung Galaxy S24 Ultra اشاره می کنند، در حالی که کمتر در مورد دوربین های مدل های دیگر شناخته شده است.

وقتی صحبت از دوربین سلفی به میان می آید، به نظر می رسد هیچ تغییری وجود نخواهد داشت: ما دوباره یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و بدون فناوری زیر نمایشگر خواهیم داشت. روزی روزگاری مدل Ultra یک دوربین سلفی ارتقا یافته داشت، اما نه دیگر.

فراتر از سخت افزار، دوربین ها نیز ممکن است ارتقاء هوش مصنوعی داشته باشند سامسونگ برای علائم تجاری درخواست داده است برای Magic Pixel، Flex Magic و Flex Magic Pixel که شبیه ویژگی‌های ویرایش عکس هستند.

در مورد باتری، ممکن است شاهد بهبودهایی باشیم گزارشی مدعی سامسونگ در حال کار بر روی باتری خودروهای الکتریکی برای گوشی های هوشمند است.

این از یک طراحی انباشته به جای نورد استفاده می کند، که اجازه می دهد ۱۰٪ ظرفیت بیشتر در همان فضا داشته باشد. اگرچه این موضوع به موقع برای گلکسی اس ۲۴ آماده خواهد شد یا خیر، چندان مشخص نیست.

ما همچنین گواهینامه ای را دیده ایم که به آن اشاره می کند باتری ۴۹۰۰ میلی آمپری در سامسونگ گلکسی اس ۲۴ پلاس و یک ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در Samsung Galaxy S24 Ultra. این به معنای ارتقاء جزئی برای مدل پلاس است، زیرا S23 Plus 4700 میلی آمپر ساعت بود، اما برای Ultra تغییری ایجاد نشد.

همان مشخصات در جاهای دیگر ذکر شده است، با منبع اضافه شده که استاندارد سامسونگ گلکسی اس ۲۴ دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بودآن را ۱۰۰ میلی آمپر ساعت بزرگتر از S23 می کند.

ما هم داریم شنیده شد که دوباره ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت برای Galaxy S24 Ultra ذکر شده استبه همراه شارژ ۴۵ واتی که همان قدرت شارژ S23 Ultra است.

اخیراً گواهینامه دیگری ظاهر شده است که همچنین شارژ ۴۵ واتی برای Samsung Galaxy S24 Ultra ذکر شده استو همچنین برای گلکسی اس ۲۴ پلاس، اما گفته شد که گلکسی اس ۲۴ استاندارد سامسونگ به ۲۵ وات محدود خواهد شد. همه اینها سرعت یکسانی با مدل های قبلی دارند.

Samsung Galaxy S24: مشخصات و ویژگی ها

  • منتظر یک چیپست جدید بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باشید
  • سامسونگ ممکن است یک نسخه انحصاری «برای گلکسی» از چیپست داشته باشد
  • ممکن است در برخی مناطق یا مدل‌ها از Exynos 2400 استفاده شود
  • رم پایه بیشتر از چند نسل گذشته

در زیر کاپوت، گوشی‌ها احتمالاً از جدیدترین چیپست اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند که به نظر می رسد اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

گفته می شود، برخی از مناطق ممکن است در عوض یک Exynos 2400 دریافت کند، که احتمالاً کمی قدرت کمتری خواهد داشت. متناوبا، از سوی دیگر، سامسونگ ممکن است گلکسی اس ۲۴ استاندارد را به اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز کنددر حالی که مدل های پلاس و اولترا یک اسنپدراگون ۸ نسل ۳. گزارش دیگری نیز ادعا کرده است S24 Ultra در تمام مناطق به نسل ۳ ۸ مجهز خواهد شدتقویت احتمال وجود آن.

در هر صورت، همه مدل‌های سری گلکسی S23 از نسخه‌های سفارشی کوالکام استفاده می‌کنند. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ پردازنده، بنابراین نسخه های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ گلکسی اس ۲۴، اس ۲۴ پلاس و اس ۲۴ اولترا مطمئناً گوشی های قدرتمندتری نسبت به نسل های قبلی خود خواهند بود. مدل های اگزینوس نیز احتمالاً چنین خواهند بود، اما شاید نه به همان میزان.

در واقع، الف افشای اطلاعات نشان می دهد که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به طور قابل توجهی سریعتر از نسل ۸ ۸ خواهد بود.و جدید امتیازات معیار برای گلکسی S24 و Galaxy S24 Ultra به ظاهر تائید می کنند.

به لیست Geekbench، مدل پایه بعدی سامسونگ به امتیاز تک هسته ای ۲۰۵۱ و امتیاز چند هسته ای ۶۲۰۴ دست می یابد. در آزمایش خود ما، سامسونگ گلکسی اس ۲۳ امتیازات بنچمارک ۱۸۵۵ و ۴۹۰۳ را به دست آورد، بنابراین می توان انتظار بهبود عملکرد ملموس را از گوشی قبلی داشت.

به طور مشابه، پرچمدار بعدی سامسونگ، گلکسی اس ۲۴ اولترا، امتیاز تک هسته ای ۲۲۱۴ و امتیاز چند هسته ای ۶۷۴۴ را به دست آورده است. در تست خود ما، آیفون ۱۵ پرو مکس به ترتیب امتیازات بنچمارک ۲۹۳۵ و ۷۲۰۷ را به دست آورد، در حالی که سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا به ترتیب امتیازهای ۲۰۱۱ و ۵۳۶۵ را به دست آورد.

بیشتر ببین

ما همچنین شنیده ایم که Samsung Galaxy S24 Ultra ممکن است تا ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد (که دو برابر S23 Ultra است) و مدل ۲۵۶ گیگابایتی ممکن است ۱۲ گیگابایت رم داشته باشد. اگرچه، به طرز عجیبی، این منبع همچنین ادعا می کند که با وجود شروع S23 Ultra از ۲۵۶ گیگابایت، احتمال مدل ۱۲۸/۸ گیگابایتی وجود دارد.

با این حال، برخلاف حافظه ذکر شده در بالا، همان منابع صنعتی که اعلام کردند Ultra (و احتمالاً سایر مدل‌های S24) یک نمایشگر OLED M13 دریافت خواهند کرد، همچنین ادعا می‌کنند که مقدار پایه RAM ممکن است در سراسر صفحه افزایش یابد. با گلکسی اس ۲۴ استاندارد که از ۱۲ گیگابایت شروع می شود (به جای ۸ گیگابایت فعلی) و جهش به ۱۶ گیگابایت برای S24 Ultra.

ما در جاهای دیگر نشت مشابه اما نه یکسانی شنیده‌ایم که یک منبع ادعا کرده است گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس از ۱۲۸/۸ گیگابایت شروع خواهند شداما یک مدل ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی نیز وجود خواهد داشت و تمامی مدل های گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای ۱۶ گیگابایت رم خواهند بود.

به همین ترتیب، یک بنچمارک به ۱۲ گیگابایت رم و چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ اشاره می کند.که باعث ارتقاء رم می شود اما چیپست نامطلوب است.

اخیراً در قسمت RAM، گزارش شده است که سامسونگ گلکسی اس ۲۴ تنها ۸ گیگابایت خواهد داشتو S24 Plus و Ultra در هر دو پیکربندی ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه خواهند شد.

ما همچنین شنیده ایم که سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ می تواند به شدت از هوش مصنوعی برخوردار باشدبا یک منبع گلکسی اس ۲۴ را به عنوان یک “تلفن هوش مصنوعی” توصیف می کندو خود سامسونگ در حال حاضر درخواست برای علامت تجاری “تلفن AI” و “هوشمند هوشمند”.

سامسونگ نیز اخیرا اعلام کرده است اولین مدل زبان بزرگ روی دستگاه (LLM)، سامسونگ گاوسو منطقی است که گلکسی اس ۲۴ اولین گوشی سامسونگ باشد که این قابلیت های هوش مصنوعی جدید را دارد. در واقع یک مورد اخیر کره تایمز گزارش حاکی از آن است که Samsung Gauss واقعاً در خط Samsung Galaxy S24 عرضه خواهد شد، بنابراین ما هیجان زده هستیم که ببینیم این LLM چه چیزی را برای میز موبایل به ارمغان می آورد.

گفته می شود، یک منبع این را پیشنهاد می کند مهارت‌های هوش مصنوعی Galaxy S24 ممکن است به اشتراک نیاز داشته باشد.

در نهایت، سامسونگ ممکن است از گوگل به بینگ مبادله کنید برای موتور جستجوی پیش‌فرض خود در دستگاه‌ها، که مطمئناً مایکروسافت و تقریباً هیچ کس دیگری را خوشحال نمی‌کند. سپس دوباره، الف گزارش جدیدتر می گوید این اتفاق نمی افتد


منبع: https://www.techradar.com/news/samsung-galaxy-s24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *