Uematsu، آهنگساز فاینال فانتزی، می‌گوید «موسیقی بازی نمی‌تواند با کپی کردن فیلم‌ها بیشتر توسعه یابد».

نوبو اوئماتسو، آهنگساز فاینال فانتزی معتقد است که موسیقی بازی بیش از حد شبیه به فیلم شده است و اگر در این مسیر ادامه دهیم، «نمی‌تواند بیشتر توسعه یابد».

Uematsu توسط یک رسانه ژاپنی مصاحبه شد NewsPicks (از طریق خودکار) درباره افکارش در مورد موسیقی بازی های ویدیویی و آینده آن، بیان کرد: «موسیقی نقش اکسیژن را برای بازی های ۸ بیتی در بیان داستان ها و ویژگی های اسپرایت ها ایفا کرد.

او گفت که اکنون، با این حال، توسعه دهندگان “از موسیقی شبیه به موسیقی متن فیلم در بازی ها راضی هستند.” “من فکر می کنم مردم باید آزادی بیشتری در هنگام خلق کردن داشته باشند [game music]وی ادامه داد: تا زمانی که آهنگسازان از موسیقی سبک فیلم فاصله نگیرند، ژانر “موسیقی بازی نمی تواند بیشتر از این توسعه یابد”.

Final Fantasy 7 Rebirth – Theme Song Announcement تریلردر یوتیوب تماشا کنید

اگر آهنگسازان به این فکر کنند که “چه کاری فقط من می توانم انجام دهم؟” موسیقی بازی جالب تر می شود؟ و از دانش و تجربه خود برای خلاقیت واقعی استفاده کنند.”

Uematsu همچنین هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری برای آینده رد کرد و بر انسانی بودن ترکیب تأکید کرد. از نظر او، موسیقی خوب تنها با «دستیابی به اعماق درون خود برای یافتن جنبه های منحصر به فرد خود و سپس بیان آنها» ساخته می شود.

Uematsu، توضیح داد که از Final Fantasy 10 در PS2 به بعد، موسیقی بازی وارد یک دوره شده است: «با پیشرفت کنسول‌های بازی، بیان ژانرهای مختلف موسیقی (مانند راک و جاز و غیره) در موسیقی بازی برای من آسان‌تر شده است. جایی که تقریباً می توانستیم همه کارها را انجام دهیم.”

در مصاحبه قبلی با NewsPicksUematsu منشا شگفت انگیز آهنگ Final Fantasy 10 به نام To Zanarkand را فاش کرد.

او در ابتدا این قطعه را برای یک نوازنده فلوت فرانسوی نوشت تا در حین رسیتال بنوازد، اما آن را “خیلی غم انگیز” می دانست، بنابراین آن را کنار گذاشت. سپس، وقتی از ساخت موسیقی برای FF10 عقب افتاد، قطعه فلوت را به تهیه‌کنندگانی داد که گوش کردند و گفت: “این عالی است!”.

Uematsu اخیراً مصاحبه های زیادی انجام داده است، از جمله با خروجی آلمانی Zeit Online جایی که او اعتراف کرد که با وجود نوشتن مضامین برای سری فاینال فانتزی، احتمالاً دوباره آهنگ کاملی نخواهد ساخت. او گفت: «فکر نمی‌کنم دیگر توان جسمی و روحی برای انجام این کار را داشته باشم.


منبع: https://www.eurogamer.net/final-fantasy-composer-uematsu-says-game-music-cannot-develop-further-by-copying-films?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *