United Auto Workers به ​​دنبال اتحاد تسلا، BMW و سایر خودروسازان است

تازه کردن موفق مذاکرات قرارداد با فورد، جنرال موتورز و استلانتیس، اتحادیه کارگران خودرو (UAW) به دنبال اتحاد ۱۵۰۰۰۰ کارگر در ۱۳ خودروساز از جمله تسلا، بی‌ام‌و، مرسدس بنز و هیوندای است. اعلام کرد. "خطاب به تمام خودروسازانی که بدون مزایای اتحادیه کار می کنند: حالا نوبت شماست،" رئیس UAW، Shawn Fain گفت.

UAW گفت که درایو سازماندهی را پوشش می دهد "بیش از یک دوجین" خودروسازان غیر اتحادیه اشاره می کند که بسیاری از کارمندان تمام وقت، موقت و قراردادی استفاده می کنند "برای تقسیم نیروی کار و کاهش دستمزدها." این اتحادیه نمونه ای از کارمند کارخانه مونتاژ هیوندای را ذکر کرد که برای هشت سال برای یک پیمانکار فرعی کار می کرد که از ۹٫۲۵ دلار در ساعت شروع می شد و سرانجام به یک کارمند تمام وقت هیوندای تبدیل شد.

خودروسازان غیر اتحادیه، از جمله فولکس‌واگن، نیسان، هیوندای، هوندا، تویوتا و سوبارو دستمزدها را افزایش داد پس از مذاکرات UAW با سه بزرگ. فولکس واگن آنها را به ۲۳٫۴۲ دلار در ساعت رساند و تا حداکثر ۳۲٫۴۰ دلار افزایش یافت. با این حال، آنها "از نظر دستمزدها، مزایا و حقوق شغلی بسیار از کارگران خودروسازی UAW عقب مانده است،" اتحادیه گفت.

UAW به کارگران کمک کرد در طول چهار سال با سه خودروساز بزرگ، ۲۵ درصد افزایش حقوق دریافت کنند، به طوری که کارگران فورد با بالاترین دستمزد اکنون ۸۳۰۰۰ دلار در سال برای یک هفته کاری ۴۰ ساعته (حدود ۴۲ دلار در ساعت) دریافت می کنند. اتحادیه همچنین کمک هزینه های زندگی، دوره های پیشرفت کوتاه تر به دستمزدهای بالا و تبدیل سریع تر کارمندان موقت به در حال انجام (تمام وقت) را به دست آورد.

کارمندان تسلا پیش از این و برخی نیز تلاش کرده اند تا این شرکت را اتحادیه کنند ادعا شده است که شرکت آنها را به خاطر آن اخراج کرد – اگرچه این ادعا بود اخیراً اخراج شده است توسط هیئت ملی روابط کار ایالات متحده (NLRB). NLRB قبلاً دریافته بود که تسلا قانون کار را نقض کرده است منع کارمندان از صحبت کردن در مورد مسائل محل کار در سال ۲۰۲۲، ایلان ماسک UAW را به چالش کشید برای برگزاری رای گیری در کارخانه تسلا در کالیفرنیا.

سایر خودروسازان از جمله استارتاپ Rivian از شکایت کارگران مستثنی نیستند. "این شرکت دوست دارد به ما بگوید که ما هواپیما را در حین پرواز می سازیم، و این توضیح زیادی در مورد مشکلات ما دارد." یکی از کارگران شاسی بلند ریویان گفت. "ما انواع مسائل ایمنی را داریم. گردش مالی وحشتناک است. هر گروه داستانی درباره کارمند جدیدی دارد که به اولین استراحت نرسیده است. نبود ایمنی، حقوق کم، اضافه کاری اجباری، دلایل زیادی وجود دارد که ما نیاز به اتحادیه داریم." 

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/united-auto-workers-seeks-to-unionize-tesla-bmw-and-other-carmakers-100555374.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/united-auto-workers-seeks-to-unionize-tesla-bmw-and-other-carmakers-100555374.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *