Yoshinori Kitase تهیه کننده سریال می گوید Final Fantasy یک “جعبه اسباب بازی” است

یوشینوری کیتاسه، تهیه کننده سریال می گوید: برداشت من از فاینال فانتزی، و این کاملاً عمدی است، این است که آن را به یک چیز محدود نمی کنم. از او پرسیده بودم که احساس می‌کند جوهره فاینال فانتزی چیست، به‌خصوص که بسیاری از طرفداران ایده‌های خودشان را در مورد این که سریال باید باشد، دارند.

او ادامه داد: «ما در مورد Final Fantasy به عنوان یک جعبه اسباب بازی صحبت می کنیم. “این ایده که شما درب جعبه اسباب بازی را بردارید و انواع چیزهای مختلف در آنجا دارید. اینجا یک دایناسور است، شما فوتبال خود را اینجا و بیسبال خود را اینجا دارید. و چیزهای بسیار متفاوتی وجود دارد بازی کنید و از آن لذت ببرید. و برای من فاینال فانتزی همین است.”

من در یک رویداد پیش نمایش برای Final Fantasy 7 Rebirth، بازی بعدی این سری و دومین بازی در سه گانه برنامه ریزی شده بازسازی شده، با کیتاسه چت می کنم. سری فاینال فانتزی دوست داشتنی است، اما هفتمین آن شاید محبوب ترین از همه باشد – حداقل در میراث گرافیک سه بعدی و داستان سرایی سینمایی.

تریلر Final Fantasy 7 Rebirth – Destined for Rebirthدر یوتیوب تماشا کنید

بنابراین، بازسازی بازی برای مخاطبان مدرن، یک کار بزرگ است. کیتاسه کارگردانی بازی اصلی را بر عهده داشت، اما اکنون – به‌عنوان تهیه‌کننده سریال – نائوکی هاماگوچی، کارگردان Rebirth، نظارت دارد و بازی را برای طرفداران و تازه‌واردها به طور یکسان طراحی می‌کند.

اما چرا در وهله اول این بازی را بازسازی کنیم؟ اگر بازیکنی از نسل مدرن بازی کند [the original]آیا آنها همان واکنش احساسی و واکنشی را خواهند داشت که نسل اصلی بازیکنان ۲۷ سال پیش در زمان فعلی و پیشرفته بودن آن را داشتند؟ من فکر نمی کنم آنها این کار را انجام دهند.»

او ادامه می‌دهد: «هواداران مدرسه قدیمی خاطرات بسیار خوبی دارند و بنابراین تأثیر زیادی روی آن‌ها گذاشت. آن باشد”.

ما باید بازی را به‌عنوان یک بازی مدرن بازسازی کنیم تا بتوان آن را در این منظر دید و نه صرفاً به عنوان یک مصنوع از تاریخ.»

این یک دلیل کلیدی برای تقسیم Final Fantasy 7 به یک سه گانه برای این پروژه بازسازی است و به تیم اجازه می دهد تمام محتوایی را که طرفداران می خواهند ببینند و کیفیت بالایی را که انتظار دارند حفظ کنند. علاوه بر این، به تیم اجازه می دهد تا “سطح” و مهارت های خود را افزایش دهد و همچنین به بازخورد طرفداران گوش دهد. به عنوان مثال، طراحی جهان باز Rebirth نتیجه تجربه توسعه دهندگان، بازخورد طرفداران و گذراندن مراحل تکراری بازی اول است.

ما باید بازی را به‌عنوان یک بازی مدرن بازسازی کنیم تا بتوان آن را در این منظر دید و نه صرفاً به عنوان یک مصنوع از تاریخ.»

تشبیه جعبه اسباب بازی نیز به طور خاص به تولد مجدد مربوط می شود. این تیم چیزهای زیادی به جهان باز اضافه کرده است و آن را با ماموریت های جانبی، یک بازی با ورق، مینی گیم ها و موارد دیگر پر کرده است. شاید، من پیشنهاد می کنم، این می تواند از فوریت تلاش اصلی دور کند.

کیتاسه می گوید: «این یک نکته بسیار مهم در مورد تعادل بازی است. و ما باید تلاش زیادی می‌کردیم تا مطمئن شویم که هیچ یک از محتوای جانبی برای بازیکن محدودیتی ایجاد نمی‌کند یا اگر می‌خواهند ادامه دهند و فقط داستان اصلی را ادامه دهند، آنها را محدود نمی‌کند.»

در نتیجه، میزان ماموریت‌های جانبی موجود در هر زمان برای بازیکنان مشخص می‌شود تا بازیکنان بتوانند زمان خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. علاوه بر این، بازیکنان اغلب نگران هستند که ماموریت‌های جانبی در صورت تکمیل نشدن فوری ناپدید شوند. کیتاسه می‌گوید: «من فکر می‌کنم این باعث ایجاد نوعی ترس از دست دادن بازیکنان زیادی می‌شود. به این ترتیب، ماموریت‌های جانبی ناپدید نمی‌شوند و بدون توجه به اینکه چقدر در داستان اصلی پیشرفت کنند، منتظر بازیکنان خواهند بود.

بازی همچنین بسیار خنده دارتر از آن چیزی است که من انتظار داشتم – چیزی که وقتی متوجه شدم بازی با ورق Queen’s Blood. کیتاسه که یک بار دیگر به جعبه اسباب‌بازی مربوط می‌شود، می‌گوید: «ما سعی کردیم شوخ طبعی را در بازی به نمایش بگذاریم. “اگرچه این یک نقطه تعیین کننده از مجموعه نیست، چیزی که در گذشته فاینال فانتزی را مشخص کرده است، عنصر طنز است – این فقط داستان های جدی و تاریک نیست، قطعات خنده دار نیز وجود دارد. با چنین نقشه جهانی گسترده با محتوای بسیار ما ما بدیهی است که ما می‌خواستیم تنوع زیادی از موضوعات و حس‌های مختلف را در آنجا داشته باشیم.”


Yoshinori Kitase تهیه کننده سریال می گوید Final Fantasy یک “جعبه اسباب بازی” است
Final Fantasy 7 Rebirth تمام عذاب و غم نیست | اعتبار تصویر: اسکوئر انیکس

بنابراین، این یک پروژه بزرگ است، اما کیتاسه از پروژه های آینده با این اندازه منصرف نمی شود، اگرچه او مطمئناً در آینده آن را به دقت بررسی خواهد کرد.

“این واقعاً من را به این دلیل ناامید نکرده است، اما مطمئناً ما متوجه شده‌ایم که میزان کار درگیر – مطمئناً برای بازی‌های دوران سوپر نینتندو و دوران پلی‌استیشن وان – و میزان واقعی محتوایی که در آن بازی‌ها وجود داشت، کیتاسه می‌گوید خیلی بیشتر از چیزی که به یاد می‌آوریم.

“این ما را از بین برد: مقدار زمان و تلاش و منابعی که برای درک چنین چیزی نیاز داریم [a modern remake] بسیار بیشتر از آن چیزی بود که ما در ابتدا تصور می کردیم، بنابراین ما را وادار کرد تا در مورد راه اندازی مجدد پروژه دیگری در آن مقیاس با دقت فکر کنیم.»

او ادامه می دهد: “با این حال، من فکر می کنم هیچ قانون آهنینی وجود ندارد که بگوید ما باید همه چیز را در یک عکس فوق العاده واقع گرایانه به سبک هنری واقعی بسازیم. مطمئناً امکاناتی برای سازندگان آینده وجود دارد که می خواهند به بازی های قدیمی برگردند و آنها را در آن انجام دهند. انواع سبک ها و رویکردهای بصری مختلف.”

“من فکر می کنم هیچ قانون آهنینی وجود ندارد که بگوید ما باید همه چیز را در یک عکس فوق العاده واقع گرایانه به سبک هنری واقعی بسازیم.”

بنابراین، سوال واضحی که در این مورد وجود دارد، امکان بازسازی Final Fantasy 6 است. کیتاسه در مصاحبه قبلی با یوتیوبر فرانسوی Julien Chièze اظهار داشت که بازسازی مدرن بازی ممکن است حدود ۲۰ سال طول بکشد. اما در مورد یک بازسازی در مقیاس کوچکتر، شاید در سبک بصری ۲D-HD که توسط Octopath Traveler رایج شده است، چطور؟

کیتاسه می‌گوید: «من برنامه خاصی ندارم، اما فکر می‌کنم اگر توسعه‌دهنده‌ای در شرکت وجود داشته باشد که بخواهد از آن سبک یا حتی سبک دیگری استفاده کند، فکر می‌کند که واقعاً بهترین رویکرد برای بازی است. “بازسازی مجدد و این همان سبکی است که طرفداران می خواهند آن را ببینند – من قطعاً فکر می کنم این یک امکان است و آنها می توانند بسیار با آن کار کنند. من خیلی خوشحال می شوم که آن را ببینم.”


ریمستر Final Fantasy 6 پیکسل با فونت جدید
آیا هرگز بازسازی این صحنه نمادین Final Fantasy 6 را دریافت خواهیم کرد؟ | اعتبار تصویر: اسکوئر انیکس

کیتاسه همچنین توضیح می دهد که سری بازسازی فاینال فانتزی ۷ کاملاً جدا از سری اصلی است. و حتی با در نظر گرفتن موفقیت این سه گانه بازسازی، این بدان معنا نیست که اسکوئر انیکس بازسازی کاملی از تمامی بازی های سری خواهد داشت که به موازات عناوین جدید اجرا می شوند.

فراتر از ریمسترهای ساده یا عرضه مجدد بازی های قدیمی، بازی های جدید این سری باید به نوعی باعث پیشرفت سری شوند. اما موضوع بعدی فاینال فانتزی و جستجوی جهت نیست، بلکه برعکس است. کیتاسه می‌گوید: «بنابراین، ما خالقی داریم که – کاملاً صرف نظر از اینکه این فیلم Final Fantasy باشد یا چیز دیگری – یک ایده دارد. سپس آن را می‌گیرم و می‌گویم خوب، می‌خواهم از دید آن مرد برای گسترش آنچه فاینال فانتزی می‌تواند باشد استفاده کنم.»

او هر دو فاینال فانتزی ۱۶ و پروژه بازسازی فاینال فانتزی ۷ را به عنوان نمونه هایی از این موضوع ذکر می کند – برای تولد دوباره، این در مورد مفهوم کارگردان هاماگوچی از “یک تجربه داستانی واقعا دراماتیک و عمیق” همراه با آزادی بازیکن و یک دنیای عظیم است. کیتاسه می‌گوید: «فکر می‌کنم هر دو چیزی به عنوان مفاهیم جدید و جهت‌گیری‌های جدید به سریال اضافه کردند.

این دو بازی به طور خاص سری Final Fantasy را با مبارزات واقعی خود به قلمرو اکشن-RPG سوق داده اند، چیزی که برخی از طرفداران دیرینه از آن ابراز تاسف کرده اند. با این حال Kitase توضیح می‌دهد که سیستم رزمی Rebirth همچنان سیستم اصلی ATB را در هسته خود دارد و عناصر اکشن در بالای آن قرار دارد. کیتاسه می‌گوید: «من فکر می‌کنم از این نظر، سیستم‌های رزمی Rebirth/Remake برای جذابیت هر دو گروه در اینجا طراحی شده‌اند. “شما افرادی را دارید که به دنبال یک تجربه بازی اکشن می گردند – من فکر می کنم این تجربه را به افرادی که آن را می خواهند ارائه می دهد – و همچنین می تواند همان نوع تجربه گیم پلی استراتژیک تر را ارائه دهد که طرفداران نوبتی قدیمی تر. همینطور بخواه.”


تیفا در بازی Final Fantasy 7 Remake در میانه نبرد ظاهر می شود
نمی توان انکار کرد که Tifa در Tekken عالی خواهد بود اعتبار تصویر: اسکوئر انیکس

در واقع، همه چیز به جعبه اسباب بازی برمی گردد.

کیتاسه می‌گوید: «من همیشه مشتاقانه منتظر چیزی هستم که قرار است در جعبه اسباب‌بازی‌ام پیدا شود. “[Directors] ایده هایشان را بدهند و اسباب بازی های جدیدشان را در جعبه من بگذارند. وقتی آن را باز می‌کنم، درب آن را بلند می‌کنم، فکر می‌کنم “اوه عالی، چیزی واقعاً جالب و متفاوت آنجا وجود دارد”. من واقعا مشتاقانه منتظرم تا ببینم این ایده ها چگونه به وجود می آیند.”

و شاید یکی دیگر از اسباب‌بازی‌هایی که باید به آن جعبه اضافه شود Tekken 8 باشد. طرفداران از دیدن Rebirth’s Tifa در بازی ناامید هستند به عنوان یک شخصیت قابل بازی – بالاخره متخصص هنرهای رزمی کاملاً مناسب است.

کیتاسه می‌گوید: «ما در شبکه‌های اجتماعی دیده‌ایم که طرفداران از این ایده هیجان‌زده می‌شوند و دیدن هیجان‌انگیز آن‌ها در مورد این شخصیت بسیار خوب است. “احتمالاً این تنها چیزی است که می توانم در مورد آن بگویم.” به امید خود ادامه دهید، مردم!


منبع: https://www.eurogamer.net/final-fantasy-is-a-toy-box-says-series-producer-yoshinori-kitase?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *